Zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een SEO specialist

Voor iedere website is een hoge positie in Google misschien wel de belangrijkste doelstelling. Toch is het behalen hiervan een lastige klus waarbij de nodige tijd en kennis van groot belang is. Veel websites proberen maar wat dingen uit voor het creëren van deze positie. Dit is bijna altijd zonder succes en hierdoor lopen ze veel bezoekers mis. Toch denken veel bedrijven niet aan het uitbesteden van deze zoekmachine optimalisatie. Ze denken dat ze het zelf wel kunnen en denken er dus te makkelijk over. Veel anderen vinden het uitbesteden te duur of zonde van het geld. Dit is een rare gedachte die toch hangt bij veel mensen. Want het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie is alleen duur of zonde van het geld als het niks oplevert. Toch is de reden voor het uitbesteden van SEO juist dat het veel extra’s oplevert en de uiteindelijke kosten eruit haalt. Je kunt er namelijk vanuit gaan dat jouw SEO in de goede handen ligt bij het uitbesteden. Een SEO specialist is namelijk niet voor niets een specialist.

Je moet hierbij wel kijken naar de kwaliteit van de specialist. Doordat er tegenwoordig veel SEO specialisten online te vinden zijn wordt het kiezen je niet makkelijk gemaakt. Hierdoor vinden mensen het vaak lastig om de overstap te maken omdat ze het niet vertrouwen. Toch moet er afgestapt worden van deze angst. Je kunt namelijk goed onderzoeken welk bedrijf betrouwbaar is en geschikt voor jouw website. Hieronder

  1. Staat de specialist zelf hoog in Google?

Je besteedt je zoekmachine optimalisatie natuurlijk uit omdat je een hoge positie in Google wil creëren. Bij het kiezen van een bedrijf is het goed om naar de positie van deze specialist of gespecialiseerd bureau te kijken. Wanneer ze namelijk zelf een top 3 positie op een relevant zoekwoord hebben is dit een goed teken. Want zeg nou eerlijk, waarom zou een bedrijf die zelf niet te vinden is in de zoekresultaten jouw website wel kunnen helpen?

  1. Wie zijn de vorige klanten van de specialist?

De betrouwbaarheid van een SEO specialist valt goed te meten door de vorige klanten. Wanneer een specialist geen eerdere klanten op zijn website heeft is dit vaak geen goed teken. Het kan zijn dat de specialist nog niet veel eerdere klanten heeft gehad. Hierdoor is er misschien geen ervaring bij de specialist en word jij misschien niet optimaal geholpen.

  1. Hoe gaat het contact?

Wanneer de vorige twee punten als goed zijn ondervonden is het tijd om contact op te nemen met het bedrijf. Ook bij dit contact moment is het belangrijk om op verschillende punten te letten. Zo is het prettig als de specialist telefonisch bereikbaar is en ook snel reageert. Daarnaast kun je tijdens het gesprek goed een indruk krijgen van het persoon. Het is goed om hierbij ook een persoonlijke afspraak te maken om jouw doelen te bespreken. Jij kent jouw klanten tenslotte het best. Het is dus belangrijk dat de specialist ook daadwerkelijk naar jou luistert.